Landstede Groep
   
Jaargang 2 | Editie 4 | Archief 2015 - 2019

Ondernemen op het CCC

Leerlingen van het CCC kunnen zich vanaf volgend schooljaar oriënteren op het ondernemerschap door een mini-onderneming te starten. Op maandag 14 maart was de officiële kick-off van het International Business College en vmbo Business.

Internationaal georiënteerd en ondernemend onderwijs staat bij het Carolus Clusius College hoog in het vaandel. Het CCC leidt leerlingen namelijk niet alleen op voor een diploma, maar ook tot wereldburger. Het CCC wil leerlingen zo goed mogelijk voorbereiden op de arbeidsmarkt, waar het steeds belangrijker wordt dat je ondernemend en pro-actief in je werk staat. Daarom start het CCC vanaf aankomend schooljaar voor leerlingen uit havo 4 het International Business College en voor leerlingen uit vmbo-tl 3 vmbo Business, binnen het unieke onderwijsconcept 20-80learning.

Binnen 20-80learning volgen leerlingen de havo of vmbo-tl gedurende anderhalf jaar in vier dagen. Op de dag die overblijft, leren zij binnen het International Business College of vmbo Business. Hier oriënteren zij zich op ondernemerschap en krijgen ze de kans om een mini-onderneming te starten. Zo kunnen de leerlingen de theorie direct toepassen in de praktijk. Het CCC is de enige school in de regio die 20-80learning en daarmee het International Business College en vmbo Business aanbiedt.

Vrienden van het CCC

Het CCC wil de leerlingen de ondernemersvaardigheden bieden die zij nodig hebben voor nu en in de toekomst. Dit doen zij samen met de vrienden van het CCC. Dit zijn ondernemers, maar ook ouders van CCC-leerlingen die met hun kennis, kunde en ervaring willen bijdrage om leerlingen optimaal voor te bereiden op de banen van de toekomst.

Het stimuleren van ondernemerschap doen de vrienden op verschillende manieren, zoals door het geven van een gastles of masterclass, het bieden van of bemiddelen bij stageplekken, meeloopdagen en bedrijfsbezoeken. Maar ook door financiële ondersteuning om meer voor leerlingen te kunnen bieden of door de denkkracht van leerlingen in te zetten bij een vraagstuk binnen een onderneming.  




Vorige
Volgende
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10