Landstede Groep
   
Jaargang 4 | Editie 6 | Edities
Podcast

HoloLens in de klas: ‘Ik kan er emotioneel van worden’

Ewout Warringa van het Vechtdal College heeft een primeur: schoolopdrachten uitvoeren met een HoloLens. Hij schreef zelf de software, enthousiasmeerde collega’s en laat leerlingen er nu mee werken. ‘Als leerlingen dankzij een HoloLens dingen ineens wél snappen, daar kan ik emotioneel van worden. Dat vind ik fantastisch!’

Klik op de oranje knop (met pijl) hierboven om de podcast te beluisteren via Souncloud.

Of beluister via Youtube:

Het werken met de HoloLens leverde de docent Wonen, Bouwen en Interieur onder meer een nominatie op voor de Computable Awards in de categorie ‘ICT-project van het Jaar in het Onderwijs’ en een lezing bij Microsoft Singapore. Daar mocht hij 300 innoverende docenten uit 93 landen vertellen over zijn ervaringen. Maar belangrijker nog: leerlingen en docenten zijn enthousiast. Het maakt het leren makkelijker en aantrekkelijker.

Zo ziet Bart, derdejaars vmbo’er, met de HoloLens op ineens het beginstadium van een nog te bouwen kiosk voor zich, die hij tot dan toe alleen van de platte werktekening kent. Ook aardrijkskundedocent Erik Post is enthousiast over de mogelijkheden. ‘Ik heb hier nu bijvoorbeeld op tafel een vulkaan staan. En als ik even naar rechts kijk, zie ik de magmakamer.’

In deze podcast vertellen Ewout Warringa, Erik Post en enkele leerlingen van het Vechtdal College over de toepassingen, de mogelijkheden en de voordelen van de HoloLens. Ook gaan zij in op de educatieve waarde ervan en of we eigenlijk wel beter worden van dit soort technologische ontwikkelingen.

Bekijk ook:




Volgende
1 2 3 4 5 6 7 8